למה ניהול נכסים ועו”ד מיסים צריכים ללכת יד ביד?

ניהול ואחזקת נכסי מקרקעין בשוטף

לפני שנכנס לעובייה של הקורה, יש להבין תחילה מה הם התנאים הנדרשים על מנת לספק את השירות הטוב ביותר עבור הלקוח;

ובכן, ניהול נכסים מקצועי דורש בראש ובראשונה נאמנות; לאחר מכן נדרשת אחריות ענקית ולבסוף – הגדלת רווחי הלקוח עד המקסימום. ברוב המדינות המתקדמות בעולם כבר נכתבו ונחקקו תקנות ניהול נכסים המסדירות את כל הפינות האפורות במקצועות הנדל”ן ומיושמות ומוקפדות על ידי ארגונים כגון האגודה להגנת הצרכן ועוד.

ניהול נכסים מא’ ועד ת’

במדינות חוק בהן מתבצעת אכיפה, העומדים בתפקידים כגון מנהלי נכסים, עורכי דין העוסקים במיסי נדל”ן ועוד מחוייבים להחזיק ברישיון בתוקף המאשר להם לעסוק בתחום זה; על מנת לקבלו יש צורך בתעודת סיום קורס ניהול נכסים או תעודת סיום תואר (בהתאמה), עמידה בבחינה בכתב ותעודת יושר. כחלק מהחובות המקצועיים והאחריות כלפי בעלי הנכסים, ממשיכים בעלי הרישיון לאחזקת מבנים ללימודי המשך וכמו כן חייבים בתשלום אגרת רישיון שנתית. זה כמעט מיותר לציין, אבל נעשה זאת בכל זאת, למען הסר ספק: המחזיקים בתפקידי ניהול נכסים מחוייבים לפעול תמיד על מנת לשרת את האינטרסים של בעלי הנכסים.
ניהול נכסים וניקוי מסרדים בליווי עוד מיוסי

עו”ד לענייני מיסים למיקסום דרכי ניהול הנכס
במסגרת תפקידם של מנהלי נכסים קיימות דרישות גבוהות למקצועיות והבנה בנושאים ספציפיים כגון דיני קניין, מיסוי מקרקעין, חוקי חוזים וכו’. בדיוק בנקודה הזו נכנסת לתמונה חברה לניהול נכסים, המסייעת ללקוח בניהול ההתחייבויות שלו כלפי הרשויות. אם היא רוצה לתת ללקוחות שלה את השירות המקיף והמלא ביותר, אזי משתפות חברות כאלו פעולה עם משרד עו”ד לענייני מיסים, שדואג ועוזר בנושאים כגון הערכת שווי הנכס, תשלומי מיסים וחובות, דיווחים שנתיים לרשות המיסים ושאר רשויות המדינה, דיווח עסקאות מכר ורכש עבור שנת המס האחרונה בשם בעלי הנכסים ועוד. שירותיו של עו”ד לענייני מיסים וניהול נכסים כולל גם סוגיות מיסוי בינלאומי הקשור בתשלום מס עקב משקיעים זרים.

 

מתפקידיה של חברה לניהול נכסים:

> מחלקה טכנית – תיחזוק הנכס באופן שוטף, תיקון ושיפוץ אזורים הדורשים התייחסות מיוחדת וכמובן שמירה על ניקיון.
> שמירה וניהול פיזי של הנכס, כמו לדוגמה ניהול מגרש חנייה, הודעה על מבקרים עבור הדיירים ועוד.
> חברה לניהול נכסים בשילוב עם עו”ד לעניינים מיסים מייצגים את בעלי הנכסים בכל דיון ופרוצדורה אל מול דיירים ושוכרים כגון הסכמי מכר, שכירות, הגשת תביעות ומכתבי דרישת חוב.
> פיתוח וניהול בתחומים שונים כגון אנרגיה מתחדשת, השבחת נכסים ויזום פרויקטים לבניית משרדים ודיור.

לשם מה אנו צריכים עו”ד למיסוי מקרקעין?

כל מי שמתכנן למכור או לקנות דירה חשוב שייעזר בשירותי עו”ד מיסוי מקרקעין, זאת מאחר שכל אחד משלם סכום אחר של מיסוי על הדירה – בהתאם ליום רכישת הדירה, עלות הדירה, עלות השיפוצים שנעשו בדירה וכו’. על מנת לקבל את המיסוי המיטבי שעליך לשלם, וכן לטפל בכל בעיות מיסוי המקרקעין אשר נתקלים בהן בדרך מומלץ מאוד להיוועץ בשירותי עורך דין מומחה למקרקעין.

אילו נושאים מטפל עו”ד מיסוי מקרקעין?

עו”ד דין מומחה למקרקעין מטפל בנושאים הבאים:

בדיקת בעלות-  האם הדירה למכירה רשומה על שם המוכר? האם יש נסח טאבו? האם הדירה רשומה במנהל מקרקעי ישראל? ישנם מקרים בהם הדירה רשומה על שם הבעלים הקודם והרישום לא הושלם, לכן על המוכר להשלימו. או במקרים בהם מדובר על דירת ירושה, שלא התקבל צו ירושה או שהתקבל צו ירושה לא מתאים ולא נרשם בטאבו. ואף במקרים בהם הדירה רשומה בחברה  משכנת או רשות מקרקעי ישראל, וטרם נרשמה בטאבו.

בדיקת מיסוי- האם יש חבות בהיטל השבחה, או חבות בהיטל מס שבח. היטל ההשבחה משולם לרשות המקומית והמוכר נושא בהיטל. היטל ההשבחה הינו % מההשבחה. במקרים בהם ישנן זכויות בנייה נוספות, מחיר הדירה צריך להיות עם הזכויות הנוספות שלא נוצלו, ועל המוכר לדעת כי מחיר הנטו על הדירה יקטן לעשרות ומאות אלפי שקלים, בגלל רשלנות של אי בדיקה. רק עו”ד מיסוי מקרקעין יכול לתת הערכה נכונה ומדויקת לגבי חבות במיסוי, ומה גובה המיסוי. תכנון מס לא נכון, ישאיר את המוכר עם עשרות ומאות שקלים פחות ממה שרצה להשיג במכירה.

חברת גוסקוב בע”מ עוסקת מזה שנים רבות במתן שירותי ניהול נכסים לחברות ועוד. ליצירת קשר ומידע נוסף לחצו כאן