עקרונות בטיחות ובריאות בעבודת ניקיון משרדים

עבודות ניקיון הם לא עניין פשוט כפי שהם עשויים להראות בעיני רבים מאתנו. היות וניקיון משרדים מתבצע בסביבה של אנשים, הוא חייב להתנהל באופן בטיחותי בלי לסכן או לגרום לנזק כלשהו לגורם האנושי. במאמר זה מפורטים עקרונות שקשורים לבטיחות ולבריאות ביחס לעבודות ניקיון משרדים. התייחסו אליהם כדי להבטיח שהמשרדים שלכם נקיים ומתוחזקים היטב, ויחד עם זאת הם לא עלולים לגרום לסיכונים או לנזקים בריאותיים לכם או לבאים בשערי המשרדים שלכם.

בריאות ובטיחות בעבודות ניקיון משרדים

  • סכנת החלקה – עבודות ניקיון כוללות שימוש במים ובחומרי ניקוי. אלו עלולים להפוך משטחים יציבים ורגילים למחליקים במיוחד. זו הסיבה לכך שנכון לנקות את הרצפה בשעות בהן אין תנועת אנשים או שהתנועה דלילה מאוד. כמו כן חשוב לסמן את האזור הרטוב בסימון בולט לעין כדי להזהיר את העוברים והשבים ולמנוע מקרים של החלקות. אמנם ילד שמחליק קם וממשיך לצחוק, אך כאשר אדם מבוגר מוצא את עצמו משטח ארצה, הנזק עלול להיות בריאותי וחמור. הסימנים הבולטים יגרמו להולכים ללכת בזהירות, לאחוז ידם במעקה או לבחור דרך חילופית כדי להגיע אל היעד הרצוי להם.
  • בטיחות חומרי הניקוי – חומרי ניקוי ממלאים תפקיד חשוב מאוד. הם מחטאים, ממרקים ומסירים כתמים עקשניים. אך מנגד הם עלולים להיות חריפים מאוד ואף לגרום לסיכונים כאלו ואחרים. זו הסיבה בגינה חומרי הניקוי חייבים לעמוד בתקני הבטיחות הרלוונטיים. התקן מאשר כי החומר ראוי לשימוש ולא טומן בחובו סכנות. בנוסף חשוב מאוד שעובדי הניקיון ישתמשו בחומרי הניקוי בהתאם להנחיות הבטיחות. לדוגמה, דילול החומרים, הימנעות מערבוב חומרים, שימוש בכפפות בעת שימוש בחומרים חריפים ועוד.
  • הסרת חומרי הניקוי ביסודיות – אמנם במהלך עבודות ניקיון משרדים בערב משתמשים בחומרי ניקוי חריפים, אך חשוב מאוד שעם תום העבודה החומרים הללו יוסרו באופן יסודי. כך שלא יישארו אדים של חומרים חריפים בחלל המשרדים. זה יכול להיות אדי אקונומיקה, חומצות או כימיקלים אחרים. כאשר מסירים את החומרים בצורה יסודית ניתן למנוע חשיפה לא רצויה של אנשים שאינם עוסקים בניקיון לחומרים הללו.
  • שימוש זהיר במכשור ובחומרים – חשוב לשים לב לכך שהמכשור המקצועי והחומרים חייב להיות מוגן היטב, כדי למנוע גישה של ילדים או לא מורשים אליהם. כי רק מי שיש לו את הידע הרלוונטי ואת הניסיון ההולם מורשה להשתמש בהם. ואילו ילדים שמנסים לגעת, ללחוץ או להריח עלולים להינזק בצורה משמעותית. כולנו שמענו על מקרים בהם פעוטות טעמו מחומר ניקוי. הנזקים עלולים להיות חמורים. חברת ניקיון מקצועית תאחסן את חומרי הניקוי ואת הציוד המקצועי באופן מוגן היטב, וגם במהלך העבודה תימנע מלהשאיר ציוד ברשות הרבים.
  • חיטוי הולם – כולנו חוששים מנגיפים ומחיידקים, הם עלולים למצוא לעצמם כר נרחב להתרבות במיוחד בסביבה ציבורית כמו במשרדים וכדומה. חברת ניקיון מקצועית תשים דגש על חיטוי יסודי ומניעה של משטחים עמוסי חיידקים או נגיפים מאיימים. חברת ניקיון מקצועית תשתמש בחומרים מחטאים ותדאג לכך שהמקום לא יהווה פצצה מתקתקת של נגיפים או חיידקים.
full-shot-people-cleaning-office (1)

בחירה של חברת ניקיון מקצועית

כדי להיות בטוחים שאתם עומדים ליהנות ממשרדים נקיים ומתוחזקים מחד, ומאידך המקום יהיה בטיחותי ומקדם בריאות, וחלילה לא מזיק או מסכן, חשוב מאוד לבחור חברת ניקיון משרדים מקצועית, אחראית ומומלצת. חברת ניקיון משרדים שצברה ידע רב בענף, חברה שיש לה לקוחות מרוצים וממליצים והיא עובדת לפי התקנים הרלוונטיים לתחום הניקיון. זו הדרך שלכם להיות בטוחים שהמשרדים שלכם מתוחזקים כראוי, שאינכם נחשפים לחומרים חריפים וכי הניקיון יסודי ומחטא כנדרש!

/ 5.

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן